Bona gestió de...la reputació de...la marca Lleida
Benvolguda regidora d’economia i alcaldessa en funcions, Probablement, una de les imatges més rellevant que defineix la Lleida dinàmica i moderna dels nostres dies és la de veure sortir de l’estació del tren centenars de persones que arriben a la ciutat, molts són turistes i gent de negoci que ho fan per primera vegada, i per aquell instint natural de mirar al cel per veure quin temps els espera, se n’adonen que, sobresortint majestuosament per damunt de les teulades de les cases, la corona gòtica de la torre de la Seu Vella els saluda donant-los la benvinguda acollidora des del mateix llindar de la porta de la façana de l’estació de tren, testimoniatge únic de saber fer fiable tradició amb l’avenç de l’AVE.
En contrast amb la visió anterior, el següent impacte visual amb la ciutat resulta no tan agradable per als nostres visitants, ja que tot iniciant la marxa cap als hotels que tindran cura de rebre’ls i atendre com a clients amb expectatives d’excel•lència, tenen temps suficient d’adonar-se que l’entorn que veuen al seu voltant desmereix molt la reputació de la bona gestió del “compromís de qualitat turística de la ciutat”.
Així, només cal fixar-se amb la inadequada ubicació dels contenidors d’escombreries i contemplar l’estampa del comitè de protocol seient sota la marquesina de l’oficina de turisme que en el seu aspecte recorda la cantina d’abans de l’enderroc dels magatzems de començament del Príncep de Viana. Per tot plegat, en resulta una postal de presentació poc edificant per als visitants, que desdiu la missió d’informar amb coherència d’acord a la imatge de credibilitat que es vol donar, i fa perdre la confiança de rebre els suggeriments com un regal de millora contínua des d’una oficina de turisme de la Generalitat de Catalunya.
La desagradable imatge que el visitant contempla ens fa pensar que amb una mica d’interès, tot hi estar en obres per la connexió amb el nou pont que aportarà un altre impuls de progrés a la ciutat, l’entorn de l’estació podria dignificar-se amb d’altres ”petits gestos” que són prou evidents: neteja diària de la font seca de pedra, senzilla en la forma però que afegeix un punt de valor escultòric lligant amb la magnífica façana de l’estació, sense oblidar canviar el cartell publicitari esparracat que anuncia les bones oportunitat de comprar a l’eix comercial, sortosament ple de vida i sempre definidor també de la personalitat de Lleida
Ser conscients de l’entusiasme i la competència que manifesteu amb el vostre treball de responsable del Patronat de Turisme de Lleida, com per exemple posant en marxa la iniciativa de participar a la xarxa de “Ciudades Catedralicias” que atrau un turisme de prestigi desitjós de conèixer el perquè tenim dues catedrals, la Seu Vella afortunadament en fase de restitució espiritual i una Catedral Nova recentment renovada fent molt de goig, ens motiva a proposar-li que, tot i la provisionalitat de les obres, caldria millorar la qualitat de percepció de l’entorn de la plaça de l’estació .Sobre tot pensant en aquells visitants que abans de deixar la ciutat tindran el sentiment entranyable de dir adéu des de la mateixa porta de l’estació al campanar de la Seu Vella, el principal punt de referència de la marca Lleida.
Firma l’escrit: Agrupació de la Porta dels Apòstols Nucli de socis dels “Amics de la Seu Vella de Lleida”
1 comentari:
Bona gestió de...la reputació de...la marca Lleida
Benvolguda regidora d’economia i alcaldessa en funcions,
Probablement, una de les imatges més rellevant que defineix la Lleida dinàmica i moderna dels nostres dies és la de veure sortir de l’estació del tren centenars de persones que arriben a la ciutat, molts són turistes i gent de negoci que ho fan per primera vegada, i per aquell instint natural de mirar al cel per veure quin temps els espera, se n’adonen que, sobresortint majestuosament per damunt de les teulades de les cases, la corona gòtica de la torre de la Seu Vella els saluda donant-los la benvinguda acollidora des del mateix llindar de la porta de la façana de l’estació de tren, testimoniatge únic de saber fer fiable tradició amb l’avenç de l’AVE.
En contrast amb la visió anterior, el següent impacte visual amb la ciutat resulta no tan agradable per als nostres visitants, ja que tot iniciant la marxa cap als hotels que tindran cura de rebre’ls i atendre com a clients amb expectatives d’excel•lència, tenen temps suficient d’adonar-se que l’entorn que veuen al seu voltant desmereix molt la reputació de la bona gestió del “compromís de qualitat turística de la ciutat”.
Així, només cal fixar-se amb la inadequada ubicació dels contenidors d’escombreries i contemplar l’estampa del comitè de protocol seient sota la marquesina de l’oficina de turisme que en el seu aspecte recorda la cantina d’abans de l’enderroc dels magatzems de començament del Príncep de Viana. Per tot plegat, en resulta una postal de presentació poc edificant per als visitants, que desdiu la missió d’informar amb coherència d’acord a la imatge de credibilitat que es vol donar, i fa perdre la confiança de rebre els suggeriments com un regal de millora contínua des d’una oficina de turisme de la Generalitat de Catalunya.
La desagradable imatge que el visitant contempla ens fa pensar que amb una mica d’interès, tot hi estar en obres per la connexió amb el nou pont que aportarà un altre impuls de progrés a la ciutat, l’entorn de l’estació podria dignificar-se amb d’altres ”petits gestos” que són prou evidents: neteja diària de la font seca de pedra, senzilla en la forma però que afegeix un punt de valor escultòric lligant amb la magnífica façana de l’estació, sense oblidar canviar el cartell publicitari esparracat que anuncia les bones oportunitat de comprar a l’eix comercial, sortosament ple de vida i sempre definidor també de la personalitat de Lleida
Ser conscients de l’entusiasme i la competència que manifesteu amb el vostre treball de responsable del Patronat de Turisme de Lleida, com per exemple posant en marxa la iniciativa de participar a la xarxa de “Ciudades Catedralicias” que atrau un turisme de prestigi desitjós de conèixer el perquè tenim dues catedrals, la Seu Vella afortunadament en fase de restitució espiritual i una Catedral Nova recentment renovada fent molt de goig, ens motiva a proposar-li que, tot i la provisionalitat de les obres, caldria millorar la qualitat de percepció de l’entorn de la plaça de l’estació .Sobre tot pensant en aquells visitants que abans de deixar la ciutat tindran el sentiment entranyable de dir adéu des de la mateixa porta de l’estació al campanar de la Seu Vella, el principal punt de referència de la marca Lleida.
Firma l’escrit: Agrupació de la Porta dels Apòstols
Nucli de socis dels “Amics de la Seu Vella de Lleida”
Publica un comentari a l'entrada